Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je danas da je posle sastanka predsednika Srbije i Rusije Aleksandra Vučića i Vladimira Putina dogovoreno je da ruske firme koje inače rade rekonstrukciju pruge, dobiju posao izgradnje beogradske gradske i prigradske železnice.
Vesić je gostujući na TV Studio B naveo da će taj posao biti okončan pre završetka prve linije metroa, te da će sa prvom linijom metroa biti potpuno obnovljen sistem Bg voza, a takođe i prvih 50 tramvaja od 130, kao i nove tramvajske šine u dužini od 42,6 kilometara.
„To je velika pobeda za Beograd. Na ovaj način bićemo spremni da do 2030. godine šinski podsistem postane dominantan“, rekao je Vesić.
Kako je naglasio, Beogradu su potrebni i metro i Bg voz i tramvaji, ali je napomenuo da nijedna prestonica u Evropi nije odustala ni od trolejbusa, saopštila je Gradska uprava.
Naveo je da je važno što je Srbija dobila gas po pristupačnoj ceni i koji će obezbediti stabilno grejanje, ali da je za Beograd najvažniji razgovor o beogradskoj gradskoj i prigradskoj železnici, te da je srećan što učestvuje u vođenju Beograda kada se gradi metro i Bg voz.
On je naglasio da je od 2013. godine insistirao na razvoju Bg voza, jer je to jedan neiskorišćen potencijal Beograda koji nam omogućava da integrišemo sve delove grada istovremeno sa centrom i da konačno postanemo jedna saobraćajno integrisana prestonica.
„Bg voz se sada koristi od Batajnice do Ovče i Resnika. Imamo tri i šest polaznika do Mladenovca i do Lazarevca. To je dobro zato što je Bg voz prevoz koji je najtačniji i najpouzdaniji u Beogradu“, kazao je Vesić.
Podsetio je da je potpisan ugovor i da je konačno posle 51 godine počela izgradnja metroa, te da je reč o 42 kilometra i dve linije koje će povezivati različite delove grada.
Vesić je istakao da ćemo sa Bg vozom imati proširene kapacitete železničke pruge prema Mladenovcu i Lazarevcu, te produžetak Bg voza do Pančeva.
„Imaćemo i nove linije Bg voza, odnosno potpuno novu trasu prema Surčinu, koja će obuhvatiti nacionalni stadion, Aerodrom “Nikola Tesla“, centar Surčina i Obrenovac. To znači da ćemo kada sve završimo imati 223 kilometra Bg voza sa 500 polazaka dnevno umesto 104, koliko ih imamo danas“, rekao je Vesić.
Prema njegovim rečima, Bg voz je jedinstvena celina našeg šinskog podsistema koji treba da postane dominantan i zato je veoma važno da taj projekat razvijamo istovremeno sa izgradnjom metroa, navodi se u saopštenju.
Tanjug